okt
10

Ma volt szerencsém beszélni egy nigériai vendégtanárral a nyelviskolából. Megkérdeztem,ő mit szeret magyarországban,és mit gondol a többi külföldi hogy van ezzel?

A magyar nyelv nehéz,de aki motiválva van könnyen megtanulhatja. Ausztriában a vendégmunkások 6 hónap intenzív német nyelvoktatással kezdenek. Ez alatt az idő alatt havi 4-500 eurót kapnak a költségeikre,és aki sikeresen vizsgázik kap munkát. Na nálunk ez nem így van. Ezért sem jönnek ide a külföldiek. Sajnálom ezt,mert Brüsszel is az interkulturalitás miatt van.

Alacsonyak a bérek. Emberünk élt Bécsben is 10 évet,és ott a munkanélküli segély is több mint 150.000 forint,akkor hogy érezze magát itthon a friss diplomás 100.000 forintból? Szerinte az élni is kevés...ő pedig annyit keres,hogyha nem jött volna élete szerelme után,nyugodtan maradhatott volna Nigériában is ennyiért. Na és a minimálbér....fogalmazása szerint szar. Persze ami negatív arra mind ezt mondja,a szókincsében ez a szó szerepel pl. krízis és váklságként is. :) Na igen,a munkaerő nagyon drága itthon....

A magyarok önzők. Valahol ez megérthető,hogy védik népük a keveredéstől. De nem nyitnak,és ezért komoly pénztől esnek el. Mégis mennek külföldre az itthoni gazdasági helyzet miatt. Védik magukat mindenféle globalizációtól,kinézik a színesbőrűeket. Felhoztam erre a romaproblémát,mint rossz tapasztalatot. Erre csak annyit mondott: "There are gypsys everywhere,but just the hungarians make a big problem about this." Ebben valahol igaza van,de azt is mondta,hogy a világ többi romája dolgozik,mert különben éhen hal. Ideig-óráig kap segélyt,de aztán többet nem. Hát.....ezen is el lehet gondolkodni....

Persze nem olyan egyszerű és minden összetett,az egyszerű ember nem is látja át. Mit tesz a vezetés magától? Mit tesz a nagy EU befolyás miatt? Mit tesz a nemzetközi viszonyok miatt?

A bejegyzés trackback címe:

https://justalady.blog.hu/api/trackback/id/tr654830380

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: 3 Malac építési tanácsai 2. Bárminemű ásás 2012.10.11. 13:32:26

Ne feledd Szakikám, ha ásót fogsz a kezedbe és nem rendelkezel kubikus génekkel, de legalább némi aranyásó gyakorlattal, akkor bizony estére darabos lesz a fürdőkádból a kiszállás, és másnap reggel C3PO simán lenyom ritmikus sport...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Régi Péter 2012.10.11. 09:42:10

Pengeéles elemzés, különösen a nigériai fizetésekkel való párhuzam tetszett.

vitalis06 2012.10.11. 09:44:50

Aki ezt írta, biztos nem élt, dolgozott huzamosabb ideig más országban. pl. minden országnak megvannak a maga "gypsy"-jei és mindnek problémája van vele. nem is kicsi.
Valóban a fizetés lehetne több is, de azért a legtöbb kezdő diplomás nem 100 ezerért megy el dolgozni, hanem a háromszorosáért (igaz pesten).
én nem akarom, hogy a segély 150 ezer legyen, azt akarom ,hogy munkahelyek legyenek.
és a magyarok nem örzőek. dolgoztam az USA-ban, Németországban, Hollandiában, Svájcban, Skandináv országokban és mindenhol kellett fél-1 év, hogy befogadjanak. Itthon vannak munkatársaim szintén a világ minden tájáról. egyiknek sem volt problémája, tehát kétlem, hogy a magyarok elutasítóak lennének.
A gazdasági helyzet szar, de emberileg nem különbözünk más országoktól.

tb79 · http://www.ukulele.hu 2012.10.11. 09:45:45

Hogymivan? Stop the bullshit-generating. Thx.

Matróz Kommandó 2012.10.11. 09:54:08

Vessző után szóköz következik!
Vagy ez valami csajos dolog?

Dr. Bélus___ 2012.10.11. 09:58:07

@vitalis06: Nettóról van szó cukorborsó. Nem mondom, van az a friss diplomás, aki kap 300 nettót Pesten (sőt, ez nem is extrém), de azért nem ez a jellemző. Szerintem még 300 bruttó sem, de ez más kérdés. Tudod nem véletlen bruttó 202e vagy mennyi az átlagkereset (tudom, nem csak diplomás, de ha minden diplomás 400 fölött kapna bruttóban, akkor más lenne a helyzet).
Egyébként meg: Gypsies are everywhere, but only those countries make big problem about them, where their number is high enough; I guess your fried has never lived e.g. in Romania.

ursus artos 2012.10.11. 09:59:21

"Megkérdeztem,ő mit szeret magyarországban,és "
Én a nagybetűt szeretem Magyarországban...

Rwindx 2012.10.11. 10:00:56

"a munkanélküli segély is több mint 150.000 forint,akkor hogy érezze magát itthon a friss diplomás 100.000 forintból?"
-Hmm, mit gondoljunk arról aki a segélyekhez méri a fizetéseket?

"Sajnálom ezt,mert Brüsszel is az interkulturalitás miatt van."
Gondolom az Európai Szén- és Acélközösségről az EGK-ról nem sokat hallottál.

"A magyarok önzők. Valahol ez megérthető,hogy védik népük a keveredéstől. "
-Lehet silányak a történelmi ismereteim, de mintha az rémlene hogy a Kárpát medence egy elég nagy népi olvasztótégely lenne, hacsak minket nézünk akkor is több mint ezer éve...

"There are gypsys everywhere,but just the hungarians make a big problem about this." Ebben valahol igaza van,"
-Akkor talán érdeklődjön az északi államokban, a franciáknál, az olaszoknál, a kanadaiaknál, hogy a Közép- Kelet-Európai országokat nyilvánvalóságuk miatt ne is említsem.

ordinary lady 2012.10.11. 10:10:34

@Matróz Kommandó: Lehet, hogy csajos dolog :D
Többiek: A saját véleményemtől 99%-ban mentes az írás,egy itthon dolgozó anyanyelvű nyelvtanár tapasztalatait összegeztem csupán. A roma kérdésről pedig csak annyit, hogy Oroszlányban, ahol lakom kb. 1/3-a a lakosságnak roma,és nekem is sok problémám van legtöbbjükkel...de ez az én véleményem!

Pan Modry 2012.10.11. 10:11:11

No, ez a justalady megkerdezte egy feka ismeroset ha jol ertem, es az o velemenyebol probalja eladni a dolgot mintha altalanos lenne...

..es ki a lof*szt erdekel hogy hol mennyi a segely....

...egy valamire valo ember leszarja mennyi a segely...

Hencida6710 2012.10.11. 10:12:29

Én pedig azt gondolom, hogy ha ennyire jó volt Ausztriában a segély, akkor élete szerelmének kellett volna utána mennie... Lehet fikázni ezt az országot, de nem kötelező itt letelepedni, ha máshol annyival jobb... nyilván neki is megvolt az oka arra, hogy itt ragadt és ez szerintem nem a szerelem volt... és nem vagyok sem önző, sem kirekesztő, csak az ember nem szarik oda, ahol eszik...

ordinary lady 2012.10.11. 10:14:32

Ebben tökéletesen igazad van!
Sajnos úgy veszem észre,sokaknak az jön le a postból,hogy hazaáruló vagyok. Pedig egyáltalán nem erről van szó,sőt! Sajnálom,nem ezt akartam vele elérni.

Tíz:59 2012.10.11. 10:18:03

Ezt kár volt megírni,mert semmi lényeges nincs benne.
Kuka

Jimbo75 2012.10.11. 10:20:50

@vitalis06:

Az a Pest melyik országban van? Mert a magyarországi Budapesten bizony nem 300.000 a diplomás minimálbér, nem tudom honnan vetted....

Terézágyú 2012.10.11. 10:24:21

Szerintem ezt a teljes szöveget a nigériai illető fogalmazta, és ő is gépelte be.

Volner Peter (törölt) 2012.10.11. 10:27:31

Mókás egy mese ez. A nigériai fazon az ultratoleráns Ausztriából érkezett a keményvonalas Magyarországra, haha. Néhány hete vágták ki az osztrák partnerünktól a feketebőrű, osztrák családdal rendelkező alkalmazottat és vettek fel helyette egy echte osztrákot. Hivatalos magyarázat nem volt rá, tökéletesen elégedettek voltunk a munkájával, nemhivatalosan pontosan sejtjük, hogy a főnöke ki nem állhatja a feketéket, hiába világcég leányvállalata.
A szegény fickónak esélye sincs munkát találnia Ausztriában feketeként, hiába próbálkozik.
A burgenladiak meg épp mostanában gondolkoznak az útdíj bevezetésén és határlezáráson, mert a barnák elkezdték az osztrák falvak lerablását, mióta szervezetten telepítik be őket a nyugati határszélre (Sopron, Ágfalva)
Szép álmokat...

ordinary lady 2012.10.11. 10:34:13

Azt nem értem,az alcímet miért nem dobja ki a blog? Szerintem az válasz majdnem az össze kommentre,ugyanis így szól:
"Mit gondolnak rólunk a külföldiek?
Egy nigériai férfi véleménye."

Faszerkezet 2012.10.11. 10:35:38

"There are gypsys everywhere,but just the hungarians make a big problem about this." Ebben valahol igaza"

Ez EPIC:)

Ezért van szlovákiában már hetente cigányellenes tüntetés, a derék kanadaiak ezért akarják visszazsuppolni őket, a finneknél ezért vannak óriásplakátok, hogy "ne engedje be otthonába", és olaszországban is ezért lángoltak a putritelepek.

Tényleg sehol nem csinálnak belőlük problémát, csak mi magyarok rugózunk ezen.:)

Boldogság gyere haza! 2012.10.11. 10:43:27

@vitalis06: igen, itt Svedorszagban is van ciganykerdes..... nem szeretik öket, megbizhatatlanok, lopnak, es rendetlenek a környezetukben.
Ezt nem en mondom, hanem a sved sajto.
Öket nagyon erdekli, hogy mennyi a segely, de itt olyan tökeletes, kifinomult rendszer van, hogy jol tervezhetö, kiszamithato szabalyok szerint fizetnek, akar cigany, akar sved, akar szomaliai....ebben itt mindenki egyenlö.
Es itt segelyek helyett pl arra ösztönöznek, hogy tanulj, igen magas tanulmanyi tamogatassal, vagy fel evig dolgozhatsz egy cegnel, mint gyakorlati hely, es az allam adja a fizetesed a ceg helyett.
Ha jol dolgozol, a ceg felvesz allandora.

Matróz Kommandó 2012.10.11. 10:45:35

@ordinary lady: drága üss a vessző után egy szóközt, lécci-lécci! Nem olyan ördöngősen nehéz, tudod az a hosszú billenytű!

Fisk 2012.10.11. 10:54:33

Ez miért lett index címlap?
Miért nem tudsz központozni, hogyha egyszer blogot írsz? Zavaró tőle az egész amúgy is sekélyes mondanivaló.
Miért nem tudsz angolul sem? pl. GypsIEs/Hungarians és az angolban meg kirakod feleslegesen a vesszőt a "but" elé.
Hány éves vagy? Mik ezek a gyermekded kérdések lezárásnak a végére?

Régi Péter 2012.10.11. 10:59:23

@vitalis06: A kezdő bér amit említettél, kizárólag a versenyszférában, menő cégeknél dolgozó diplomásoknál lehet igaz. Nem csak a közgazdász meg a kereskedelmi fősulis, meg a műegyetemet végezett mérnök a diplomás, hanem pl. az óvónő, tanár, védőnő, igazgatás szervező is.

Zuzzant 2012.10.11. 11:03:04

"Mit gondolnak rólunk a külföldiek?"

Többesszám, és megkérdezett 1, azaz EGY külföldit.
Gratulálok, és ez címlapos... uhh

orient 2012.10.11. 11:10:58

Eléggé demagóg. Munkanélküli segély 150,000 bécsben? (500 euro). Na abból élj meg barátom bécsben ahol albérletet sem kapsz ennyiért (ja tudom mással összeköltözöl...stb.) csak érdekes módon ha ez emberek nyugatra mennek akkor mindjárt nem gond ez az összeköltözés és 4-n lakunk egy lakásban, de itt mennyivel jobban élnek, de az itthon fizetéssel és albérletben EGYEDÜL lakommal hajlamosak hasonlítani. EZ így eléggé gáz. Itthon is hasonlítsd a béreket azzal ha 4-n laktok a lakásban mint Londonban, meg Bécsben vagy akárhol. Na érdekes akkor már itthon is meg lehet élni.

Mielőtt bárki el kezd pusztán számokat hasonlítani (éltem több országban nyugaton sokáig), kint min. kell 1000-1200 euro megélhetésre. Ez nem nagy lábon, de minimum ennyi kell ha az ember nem akar szűkölködni kint(mondjuk akkor egyedül lakik már nem koleszos haverokkal osztott lakásban).

Gáz, hogy 1000-1200 eurót azért könnyű összeszedni, ha az ember talál egy átlag melót. Nálunk (pesten) mondjuk kell egy min.160,000 nettó/hó/főnek ha normálisan meg akar élni és ezt valóban nem kapja meg akárki egy átlag melóban (árufeltöltő, postás, mcdonalds-os...)ebben van jelentős különbség itt és nyugat között, és ne essünk már hasra a 400-500 eurós segélytől kint mert az pont annyira elég ott mint itt, éhenhalásra.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.10.11. 11:18:06

nem a legtájékozottabbal sikerült beszélni, nem??

Brix 2012.10.11. 11:21:28

Azért van a posztban igazság. Az a helyzet, hogy Magyarország elérkezett egy olyan stádiumba, hogy egyes rétegek, nem túlzás azt mondani hogy afrikai mélyszegénységben élnek. Amióta az Orbán kormány van, még rosszabb helyzet, hiszen a szociális rendszert szétverték és még folytatni akarják. A jövededelempótlót 28 ezerról 22 ezerre csökkentették vagyis ez havi 100 dollár!!!, ebből éljen meg valaki az északi mérsékelt övben, nem Afrikában. A sokat futtatott közmunka program is csak 3 hónapra szól, ha van egyáltalán keret rá! 1 millió munkaképes embernek nincs jövedelme Magyarországon, és erre nincs semmilyen megoldás. Nem csak a cigányok hanem a magyar kisember is nyomorog és munka nélkül van. Csak néhány év kérdése , és teljesen " latin-amerikanizálódni" fog az ország.
Jön az egyre nagyobb elszegényedés, a soha nem látott nyomor. Az elszegényedő és elcigányosodó tömegek lopni, rabolni, fosztogatni fognak, de akkor az elitnek már késő lesz eszmélni. Most, magukat szépen kimentették a válságból az egykulcsos adóval, úgy hogy a szegény rétegeket a vizalá nyomták. Ha bekövetkezik a társadalmi összeomlás, akkor majd lehet agyalni, hogy jobb lett volna progresszív társadalmat építeni, a konzervatív restaurácó helyett. Megerősíteni a szociális rendszert és lehetőséget adni a szegény családok gyerekeinek a tanulásra. Ebből, ami itt most folyik csak a további romlás következik

blah 2012.10.11. 11:22:52

A cigány dolog tényleg nagy baromság. A fenti hozzászólásokat kiegészítve tudtommal a románoknál sem állnak a népszerűségi lista élén... A kanadaiak sem azért fizetnék nekik a repülőjegyet mert annyira megkedvelték őket.

Faszerkezet 2012.10.11. 11:57:50

Mondjuk van egy kulcsmondatrész, amivel tudok azonosulni a nigériai fiú mondandójában.:

"nyugodtan maradhatott volna Nigériában"

Nos igen. szerintem is nyugodtan maradhatott volna nigériában.:)

I'mYourFriend 2012.10.11. 12:14:50

ezt a sok fasszopo grammar nazi-t... egy mocskos szokoz miatt ennyit hisztizni, el oh el... remelem, attol meg is haltok mind, hogy ekezet nelkul irok, senkik. :P

I'mYourFriend 2012.10.11. 12:19:45

Mellesleg, Lady posztjában semmi kivetnivalót nem találok, de lehet ez csak azért van, mert én azt olvastam el és értelmeztem, amit ő leírt, nem pedig azt a képzelt szöveget, amibe már beletolták egyesek a saját butthurt egójukat, meg ki tudja még miféle random frusztrációkat...

mirx 2012.10.11. 12:26:31

"Sajnálom ezt,mert Brüsszel is az interkulturalitás miatt van."
Ez kérem szépen milyen mondat, és mit jelent?

Dr. Bélus___ 2012.10.11. 12:29:15

@Brix: Hát szerintem meg túlzás ezt mondani, fogalmad sincs, h mi folyik Afrikában. De hogy mondjak egy példát, hogy miért hülyeség: fekete Afrikában általában az, akinek mindig van mit ennie jómódúnak számít. Na ezzel hasonlítsd össze, hogy Mo-n azért éhen halni nem szokás még a hajléktalanok között se (igaz fekete Afrikában meg megfagyni nem szokás...)! Nyugalom öcsém, a világ legjobban élő 10%-ában vagyunk.

Terézágyú 2012.10.11. 12:33:06

@I'mYourFriend:
"remelem, attol meg is haltok mind, hogy ekezet nelkul irok, senkik. :P "

Nem halunk meg, csak tahónak gondolunk.
Bizonyára ez volt ezzel a célod.

Keresztény szellemiségű luxuskurva 2012.10.11. 12:39:21

Kedves szerző, tanítottak az iskolában központozást? (Segítek: a vesszők.)

Frőczy Sanyi 2012.10.11. 12:42:14

Ejh, úgy látom beindultatok ma is és csak úgy ömlik a trágya...

radikalisviccek 2012.10.11. 12:45:31

Joshi Bharatot játszunk, hogy a bölcs színes ember megmondja a tutit, és ha ő mondja, akkor az úgy van?

A csávó a poszt alapján 10 évig dikózott Bécsben munkanélküli segélyből? :D

"csakegyhölgy"-nek meg annyi véleménye van bármiről, hogy "hát én nem tudom, de érdemes elgondolkodni, hogy a vízbül veszi ki ja zoxigént"

És ez Index-címlap?

Az index címlapja amúgy is olyan, mintha idomított majmok töltötték volna fel tartalommal, de hogy még a blogok közül is ilyen színvonaltalan, mondanivaló nélküli szart sikerült címlapra emelni, hát le a kalappal.

radikalisviccek 2012.10.11. 12:46:48

@I'mYourFriend: az semmi, de a faszszopó 2 külön sz ;) de gondolom ezt akartad írni: "háljátok meg á rajságomtól, senkik!"

komment2010 2012.10.11. 12:54:15

@Dr. Bélus___: te azon kívül hogy az tudod a térképen hol van Afrika mást is tudsz róla, mert a mondataidból nem ez tűnik ki.
Lehet a szines kolléga egy olyan államból jött ahol nem a mindennapi betevő megkeresése a kérdés így simán lehet párhuzamot vonni a két ország között. Csak egy példa: van szerencsém olyan cégnek dolgozni ahol a világon mindenhonnan vannak emberkék pl. Afrikából is. A csóka aki velem egy kaliberű munkát végez otthon megengedhet magának egy házat, egy szakácsot egy dajkát egy sofőrt és egy testőrt hogy a falakon kívül maradjanak a szegények. És a faszi nem közép- vagy felsővezető csak egy mérnök mint én. Szóval ha pl. a delikvensnek ilyen jellegű végzettsége van akkor simán állhat amit mondott. Szóval a nagy vérmagyar kirohanások között lehetne olvasni és értelmezni a cikket a puszta fikázáson kívül. Comprende? És a cikk nem minden külföldi véleményét írja le hanem jelesül egy afrikainak a privát szempontjait. Az hogy titeket az bánt hogy kis hazánkat már nem chilével hanem afrikai államokkal vetik össze megértem de a tények makacs dolgok! Sajnos... :( Szép napokat!

Keresztény szellemiségű luxuskurva 2012.10.11. 12:55:46

Á, szerintem azt akarta, hogy "paraszt vagyok, és büszke rá."

Bocs, hogy nem szólok hozzá konstruktívan a blog magvas felvetéseihez, egyelőre padlóig esett állal bámulom a művész frappáns szóhasználatát, csapongó gondolatainak frissességét meg a többit.

Kutchek (törölt) 2012.10.11. 12:59:59

@munkasterror: Na igen!
Felháborító, hogy nálunk nem metélik körül a lányokat.
Döbbenetes, hogy nem kaszabolják le az embert boztvágóval.
Nem fosztogatnak gyermek katonák.

Ha onnan jönnék én is beugatnék azoknak akik befogadtak!

gabest1 2012.10.11. 13:02:08

Egy biztos, a magyar szereti sajnálni magát.

ordinary lady 2012.10.11. 13:46:54

Először is: Nem vagyok író, csak a gondolataimat összegzem. Lehet, hogy néha pár helyesírási hibával, szóköz nélkül.

Másodszor: Nem tudom, ki figyelte meg, de nem trágár, bunkó módon írom a blogot, ezért szerintem tiszteljük meg egymást a normális beszéddel.

Harmadszor: Az építő kritikát elfogadom, de a mások lelkivilágába való beletiprást, negatív szándékkal, nem kedvelem. Aki ilyet szeretne írni, az kérem ne kommenteljen.

Negyedszer pedig, köszönöm azoknak, akik képesek úgy hozzászólni, hogy azzal magyarhoz méltóan viselkednek.

pizo 2012.10.11. 13:54:54

@vitalis06: "de azért a legtöbb kezdő diplomás nem 100 ezerért megy el dolgozni, hanem a háromszorosáért (igaz pesten)."

3 diplomás mérnökként, szakmai és társalgási jó angol nyelvtudással, sok szakmai tapasztalattal Bp-n nincs állás, vagy ha van, 250-280 bruttó. Kezdő diplomás 120 nettó, ESETLEG.

Zoli

alexandracskacska 2012.10.11. 14:01:02

@Fisk: "Miért nem tudsz angolul sem? pl. GypsIEs/Hungarians és az angolban meg kirakod feleslegesen a vesszőt a "but" elé." En ugy emlekszem angolban hasznalunk vesszot a "but" elott.

ttfan 2012.10.11. 14:03:15

@Tíz:59: Ezt a kommentet is kár volt megírni,mert semmi lényeges nincs benne.
Kuka

sanyix 2012.10.11. 14:09:40

"There are gypsys everywhere,but just the hungarians make a big problem about this."

Ja. meg a csehek, a románok, a szlovákok, a kanadaiak, a franciák, meg kb bárki ahol nagyobb számban élnek a rézbőrűek. Vajon miért? :D

GiaMarie 2012.10.11. 14:10:21

@orient: Ide csak annyit: egyáltalán nem ugyanaz angliában /németországban 1500 EUR/GBP fizetésből 500-t leszurkolni albérletre,mint itthon 150K HUF-ból 50-t leszurkolni...

A segélyezési politikával meg leginkább az a probléma,hogy akkora a teljesen leszakadó réteg,hogy már az ő segélyezésük is meghaladja az ország lehetőségeit.Emiatt húzunk olyan segélyezési határokat,amik bicskanyitógatóak,és igazából éhenhalás ellen segélyezünk reménytelen rétegeket (azonban a felemelkedéshez elégtelen mértékben) miközben azokat,akiknek csak egy kis kapaszkodóra lenne szüksége,a rendszer visszadobja,hogy "gazdag".Szemléletes példa,hogy egy gyermekét egyedül nevelő közmunkás esetén ha a gyermek apja fizet havi 10.000 (!!!)forint tartásdíjat,kiesik a segélyezési rendszerből(segélyezés feltétele ebben a családban: az egy főre jutó jövedelem nem lehet több a minnyugdíyj 140%-ánál. a gyermek 0,9 főnek számít -közmunkás bér + adójóváírás=57000.CSP: 13700+ 10000 forint tartásdíj).Vagyis,ahelyett,hogy kapaszkodót adnánk neki,aki még dolgozik,még próbál,satöbbi,elzavarjuk,mert "gazdag" .Holott gondolom nem nagyon kell részleteznem,mire elég ez az összeg megélhetés szempontjából.És ez EGY DOLGOZÓ ember...

2012.10.11. 14:13:52

"Megkérdeztem,ő mit szeret magyarországban,és mit gondol a többi külföldi hogy van ezzel?" -> Ilyet én is szoktam kérdezni. Csak én még attól, hogy vannak külföldi barátaim, Magyarországot nagybetűvel írom.

"A magyar nyelv nehéz,de aki motiválva van könnyen megtanulhatja." -> Egyetlen könnyítő eleme van, a nyugati írásjelek használata.

"Ausztriában a vendégmunkások 6 hónap intenzív német nyelvoktatással kezdenek." -> Ez nem igaz. Sőt, nem is államérdek. Nem is szeretném, ha a magyar szociális rendszer afrikai bevándorlók nyelvoktatását finanszírozná. Ez egy cég feladata.

"Ez alatt az idő alatt havi 4-500 eurót kapnak a költségeikre,és aki sikeresen vizsgázik kap munkát." -> Ez sem igaz. Adott esetben működhet így, de én sem mondom azt, hogy lakhatást, strandbelépőt, oktatási keretet, fitnesscsomagot és utazási térítést kapnak a németországi bevándorlók, azért mert én kaptam.

"Na nálunk ez nem így van. Ezért sem jönnek ide a külföldiek." -> Az idevándorlás hiányának semmi köze ehhez az amúgy sem valós képhez. Ő miért jött ide, ha nem kapott megfelelő juttatási csomagot?

"Sajnálom ezt,mert Brüsszel is az interkulturalitás miatt van." -> Tévedés. Brüsszel az európai értékek, az európai kultúra védelmére van. Többek között az afrikai bevándorlókkal szemben.

"A magyarok önzők." -> Ez teljesen érthetetlen egy nigériai vendégmunkás szájából.

"Valahol ez megérthető,hogy védik népük a keveredéstől." -> Hány magyar él Nigériában? És hány nigériai Magyarországon? [...] A nigériaiak is önzők lennének emiatt?

"De nem nyitnak,és ezért komoly pénztől esnek el." -> A népünk fekete-afrikaiakkal való keveredése milyen komoly pénzekhez segítené hazánkat?

"Mégis mennek külföldre az itthoni gazdasági helyzet miatt." -> Döntően nem Nigériába mennek a magyar munkavállalók.

"Védik magukat mindenféle globalizációtól,kinézik a színesbőrűeket." -> Ha semmi alapja nem lenne az etnikai és kulturális összemosódásnak, ez még hiba is lehetne. De nem az. Ez egy hasznos önvédelmi mechanizmus.

"Felhoztam erre a romaproblémát,mint rossz tapasztalatot." -> Semmi köze a kérdéshez. A cigányokkal együtt kell élnünk, magyarul beszélnek, és bár más szubkultúrájuk van, nem vendégmunkások itt.

"Erre csak annyit mondott: "There are gypsys everywhere,but just the hungarians make a big problem about this." -> @munkasterror: gyorsan összefoglalta a tüneti valóságot / lényeget.

"Emberünk élt Bécsben is 10 évet,és ott a munkanélküli segély is több mint 150.000 forint,akkor hogy érezze magát itthon a friss diplomás 100.000 forintból? Szerinte az élni is kevés...ő pedig annyit keres,hogyha nem jött volna élete szerelme után,nyugodtan maradhatott volna Nigériában is ennyiért." -> Hát kérem, nem kötelező itt lakni. Ő itt vendég. Ha más országok bérezési/szociális rendszerét akarja igénybe venni, megteheti. Javasolnám Nigériát egyébként.

"Persze nem olyan egyszerű és minden összetett,az egyszerű ember nem is látja át. Mit tesz a vezetés magától? Mit tesz a nagy EU befolyás miatt? Mit tesz a nemzetközi viszonyok miatt?"

Nem lényeges, hogy egy vezetésnek milyen motivációi vannak, ha jól cselekszik. Akkor sem, ha rosszul. A magyar vezetés rosszul cselekszik.

Fisk 2012.10.11. 14:14:57

@alexandracskacska: legkisebb dologba kötöttél bele, amúgy igazad van, mert van, amikor kell a vessző:
www.grammarly.com/handbook/punctuation/comma/23/comma-before-but/

tede 2012.10.11. 14:15:09

@pizo: túlképzett vagy, gondolom az nem tetszik a nálad kevesebb papírral rendelkező leendő főnökeidnek

le kell tagadni 2 diplomát oszt jó napot

gabcigirl 2012.10.11. 14:39:17

@vitalis06:

Ez szakmafüggő. IT-s, mérnök, pénzügyes esetében. A többi anyagilag sajnos fika.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.10.11. 14:42:26

Valami itt nagyon nem stimmel. A nigériai minimálbér kb. 9000 (kilencezer) forint, az átlag pedig 30 ezer körül van.

szamaritánus 2012.10.11. 14:46:56

ki írta ezt a szart? :DDDDD

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.10.11. 14:52:35

@Fyall - Separate or superstate!:

Semmilyen nyelv sem nem nehéz, sem nem könnyű. Mind egyformán nehéz. Kivétel maximum az írásrendszereknél van. Nyilván könnyebb egy ábécés írás, mint egy mássalhnagzóírás, az pedig könnyebb egy szótagírásnál, az meg könnyebb a hieroglifaírásnál, hiszen nyilvánvaló, hogy kevesebb jelet könnyebb megtanulni, mint többet. Az írást leszámítva azonban nincsenek könnyű és nehéz nyelvek.

SZDSZPistike 2012.10.11. 15:02:45

@ordinary lady: "köszönöm azoknak, akik képesek úgy hozzászólni, hogy azzal magyarhoz méltóan viselkednek"

Ahhoz először is magyar helyesírás szabályai szerint kellene összetákolni egy Index címlapos sztorit!

Nem egy nagy kiadás, Firefox mellé ingyen jár a helyesírás-elemző, ami már begépeléskor pirossal jelzi a hibákat.

De a semmitmondó posztodban nem csak ezzel van a baj, a megfogalmazás is "interkulturalitás" miatt lett ilyen sząr.

OMG, ezt olvassa el Grátsy tanűr úr.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.10.11. 15:12:22

@Dr. Bélus___: Te írtad le először a "nettó" szót, előtted legfeljebb csak sejteni lehetett...

Pesten bruttó 300 ezer a diplomás átlag, de pályakezdőként is bruttó 200 ezer felett van.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.10.11. 15:20:33

@pizo: A pályakezdő diplomásnak minimum egy nyelvvizsgája van és ha normális, akkor dolgozott egyetem mellett legalább 1 évet. Átlagban nettó 120-150 körül kap egy pályakezdő diplomás, persze a multiknál többet.

2012.10.11. 15:21:47

@Gondolkodni Próbáló Birca: Jó, ez az írásjel-beli téma nem vita közöttünk.

Igazából abban nem hiszem, hogy igazad lenne, hogy minden nyelv nehéz. Néhány nyelv - akárcsak a magyar az eredeti formájában - nem képes többre a hétköznapi eszközök, cselekedetek, történések megnevezésénél.

A tudás és kultúra fejlődésével a nyelv is fejlődik. Tíz éve senki sem lájkolt, twittelt. Egy fémművességet nem ismerő közösségben értelmetlen a "forrasztópáka" szó. A "király" jelző is gyerekkorom környékén alakult ki. De biztos érted, mire gondolok. Nem én, hanem a párom a nyelvész, biztos jobban el tudná magyarázni, de a trend egyértelmű. A magyar egy világviszonylatban fejlett nyelv, rengeteg szakmai jelenségre van szavunk, valószínűleg egy kongói esőerdőben élő törzs nyelvét könnyebb megtanulni.

Mindfield 2012.10.11. 15:26:54

Jó lenne, ha nem reklámoznák ennyire a libsik az ország elhagyását.

orient 2012.10.11. 15:32:21

@GiaMarie: Természetesen egyetértek, csak próbáltam reagálni a demagógiára ahol azzal jönnek, hogy itthon 150,000-t keres de kint a segély ugyan ennyi és hogy ez mennyire jó. Villamoson hallok ilyeneket, hogy xy országban a józsi keres 1000 eurót ami kb 290e forint, és mindenki hüledezik micsoda jólétben élhet és biztos kaviárral eteti a macskát otthon a 400m2-s házában és audival jár. Kicsit mások a költségek kint és ezt sokan elfelejtik és egy az egyben hasonlítanak, ami az idegeimre megy, és még hozzá teszik, hogy ott még ócsóbb is az élet, na akkor aztán már végképp sírnom kell.
Természetesen jobb az élet, de nem ha egy az egyben számokat hasonlítanak. Ahogy te is írtad egy átlag bármilyen ember megkeres mondjuk 1200-1400 eurót és abból meg tud élni kint, közben itthon sokan még 150e-t sem keresnek pedig abból sem lehet rendesen megélni. Ha így hasonlítunk akkor természetesen kint jobb, ezt nem is vitattam.

AMit a segélyekről írsz az is igaz RÉSZBEN. Sajnos abban igaza van az Orbánnak(és gazdasági szaktekintéjeknek is), hogy ebben a formában nem tud fennmaradni a nyugati rendszer. Nem lehet egy csődben lévő országban(görög),13.,14. havi juttatásokat adni közalkalmazottaknak, mikor eleve túl sokan vannak és 40-50 évesen elmennek nyugdíjba. Egyszerűen abszurdum (pedig ezért ment most a balhé és ez csak csepp a tengerben). Görögök kvázi úgy éltek mint a németek a válság előtt, és mi van ott? Turizmus, mezőgazdaság, PONT. Tudsz mondani egy ismert görög terméket? Vagy egy terméket ami nem görög de legalább ott gyártják? Nem a feta sajtra meg ouzo-ra gondolok.

Fenntarthatatlan rendszer hosszútávon, főleg egy recesszióban lévő országban. Nyugaton még jobb a helyzet mert a gazdaságok mennek és van sok tartalék a rendszerben, de hosszútávon ott sem megy a 1000-2000 eurót adok mindenkinek akinek nincs munkája, és mindenki másnak aki szegény nem tud megélni. Az embereknek munkát kell adni (nem közmunkát) és ezt csak a gazdaság erősítésével megy. Közmunka az alibi, nem erre kell valakinek építenie az életét ez nyilvánvaló, ez tulajdonképpen egy szociális segély amit nem adnak oda munka nélkül, ennyi.

Nyugdíjakhoz, nyugdíjasokhoz is hozzá kéne nyúlni, de ők szent tehenek ugyebár. Nem kéne óriási nyugdíjcsökkentés, elég lenne mondjuk az ingyenes utazás megszüntetése, és mondjuk 50%-s térítés bevezetése. Ez a rendszer egész európában fenntarthatatlan, de persze ott jelentkezik elősször akik a legszegényebbek: déliek, mi..

A poszthoz bevándorlós témájához is szólva én 2 fajta emberrel találkozom itthon. AZ egyik aki utálja a külföldit és beszól, megjegyzéseket tesz, rasszista..stb. és az olyan aki meg imádja őket. Állandóan velük akar lógni, barátkozni és elájul tőle, hogy van egy idegen barátja akinek más a bőre (mint az óvodában). Érdekes, hogy az összes afrikainak akit a városban látok majdnem mind magyar felesége, vagy barátnője van. Nálunk ez sikk is, hogy hű fekete, ázsiai a pasid a csajod...etc. Abba lehet hagyni ezt a magyarok rasszisták mantrát, mert nem igaz. Rasszista emberek mindenhol vannak, nálunk is, de nem hinném hogy rosszabb a helyzet mint nyugaton, csak a mentalitás más. Egy német mosolyog és kedves és toleráns, max. otthon mondja csak mennyire idegesíti a sok rohadt másszínű, nyíltan nem, a magyar meg lehet el kezd az utcán ordibálni, és lenézi nyíltan is. A reakció más, de szerintem a magyarok sokkal toleránsabbak a bevándorlókkal mint sok más nemzet.

Void Bunkoid 2012.10.11. 15:32:35

@orient: ezt már én is mondtam régebben is, hogy mindenki az "öcsém, havi 400at keresek londonba' és havi KETTŐT félre is teszek belőle, na itthon ez nemment ám kecsegek" kijelentésnél mindig elfelejti mondani, hogy ezt úgy éri el, hogy tizenöten laknak egy 40 négyzetméteres kétszobás lakásban és műszakos váltásban egy pakival vagy románnal alszik közösen egy ágyon, ha néha egybevág a műszakjuk akkor ketten egyszerre egy ágyon - és az átlag NAPI kajabevitel egy (1) darab teszkós tésztáslevesből áll.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.10.11. 15:34:35

@Fyall - Separate or superstate!:

"Igazából abban nem hiszem, hogy igazad lenne, hogy minden nyelv nehéz."

Minden nyelv egyforma nehézségű. Minden nyelvet egy csecsemő, kisgyerek azonos idő alatt tanul meg.

Ha létezne nehéz és könnyű nyelv, akkor az adatok igazolnák, hogy pl. az x könnyű nyelv anyanyelvi beszélői korábban kezdenek beszélni, mint az y nehéz nyelv anyanyelvi beszélői. Ellenben az adatok azt mutatják: minden gyerek AZONOS idő alatt tanul meg minden nyelvet.

Azaz: tudományos tény, hogy minden nyelv azonos nehézségű.

"Néhány nyelv - akárcsak a magyar az eredeti formájában - nem képes többre a hétköznapi eszközök, cselekedetek, történések megnevezésénél."

Ez egy teljesen más kérdés. Ez csupán szókincs kérdése. Szerinted a magyar nehezebb lett azáltál, hogy a XIX. sz. első felében ki lett dolgozva a magyar tudományos szókincs?

Szóval: van a világban kb. 8000 nyelv, ebből 100 a "kultúrnyelv", melynek megvan a tudományos szókincse is. Ez azonban csak kidolgozás kérdése, semmi egyéb, magát a nyelvet nemigen érinti.

Attól, hogy pl. cigányul nem lehet felső matematikai könyvet írni (nincs kialakítva a szókincs), még nem könnyebb nyelv a cigány.

Void Bunkoid 2012.10.11. 15:36:15

@Void Bunkoid: és hogy nem csak légből kapott mesék, van számos ilyen sorsra jutott ismerősöm, s soknál látok ilyen "hatalmas buliként" bejegyzett fotóblokkot fészbukon, ahol látom hogy a 40 négyzetméteres lakás hat négyzetméteres étkezőjében hat ember tolong két zacskó ropi meg öt üveg cider körül...ha ez a hatalmas buli, akkor inkább keresek szarul itthon, és iszok...konyakot! :PPP

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.10.11. 15:36:46

@Fyall - Separate or superstate!:

"A magyar egy világviszonylatban fejlett nyelv"

Egyike a kb. 100 "kultúrnyelvnek", ez tény, hiszen kb. 200 éve van szókincse tudományokra is. De korábban nem volt kisebb az értéke. S sem nehezebb, sem könnyebb nem lett ezáltal.

Azaz ennek semmi köze a nehézséghez, könnyűséghez.

Norv 2012.10.11. 15:42:48

@vitalis06: Nálunk a BME Építészmérnöki karon végzett MSC-seknek 120.000 Ft nettó a fizetésük. Ja, és örülnek hogy egyáltalán ennyit kapnak, és dolgozhatnak építészként. Van olyan iroda, ahol 90.000 Ft nettó fizetésért dolgoznak frissen végzett építészek. Budapestről van szó...

2012.10.11. 15:56:11

@Gondolkodni Próbáló Birca: Jó, lehet, hogy nyelvi kompetencia szintjén nincs különbség. Egy szókincsében, kifejezéseiben, kultúrájában gazdagabb nyelvet viszont lexikálisan tényleg nehezebb megtanulni.

Tanultam már pár nyelvet, de tévedhetek. Megbeszélem a párommal is ezt a kérdést.

2012.10.11. 16:10:31

@Void Bunkoid: A Magyarországot elhagyók tapasztalataim szerint többnyire a teljesen alapvető segédmunkákat (aupair, recepciós, takarító, árufeltöltő) és a legmagasabb kvalitású munkákat (orvos, kutató, bankár) végzik.

Szerintem perpill egy családnak nagyjából 200 ezer tiszta bevételre van szüksége ahhoz, hogy ne érezze az elköltözési vágyat.

Nyugat-európai színvonalon 400.000 az ugye 1300 euró, ez egy nyolc órás munkában nagyon alapjáratú fizetés, ennyit keres egy biológus ismerősöm pincérként Barcelonában.

Meg lehet élni _ketten_ is 600 euróból több nagyvárosban is, de ehhez kell egy költségvetési fegyelem, ami vagy van az embernek, vagy nincs.

Mi pl. 800 euróból éltünk ketten, úgy, hogy abba mallorcai, lengyelországi és németországi út is belefért, Barcelona összes múzeuma, Montserrat, havi 2-3 buli, szilveszteri pezsgőzés a tengerparton és két konferencia, valamint utazások Tarragonába és Vallsba. Elmehettünk volna Baszkföldre is karácsonykor, végül nem anyagi okokból mondtuk le. 7 hónap alatt ebből az összegből 1000 eurót még félre is tettünk.

Nem éheztünk (sőt!), nem nélkülöztünk, nem laktunk bevándorlókkal. Egy 110nm2-es lakásban laktunk 2-3 társsal a Camp Nou melletti utcában.

Vannak ilyen történetek, de ehhez ész kell, tervezés, türelem és fegyelem.

A magyarországi élethez is.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.10.11. 16:17:01

@Fyall - Separate or superstate!:

Ez is tévedés. Ha a speciális (tudományos, jogi, stb.) szókincset leszámítjuk, minden nyelv egyformán gazdag. Nincs kifejezőbb és kevésbe kifejező nyelv. Az ember ugyanaz a lény, s ez nyelvfüggetlen. MINDEN emberi érzés, helyzet, reagálás a külvilágra tökéletesen gazdagon kifejezhető BÁRMILYEN nyelven.

Amit mondasz, az egy népszerű tévhit. Az oka: a legtöbb ember csak egy nyelven tud anyanyelvi szinten, így azt gondolja: a más nyelvek valamiben alacsonyabbrendűek, kevésbé kifejezőek. Valójában csak ő nem tudja magát kellően kifejezni más nyelven, benne a hiba, nem a nyelvben.

pizo 2012.10.11. 16:39:40

@online távmunkás: Nyelvvizsgám nekem is van, meg 15 év fordítói gyakorlatom...

Zoli

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.10.11. 20:19:22

@Norv: Ha jól tudom, akkor az építészek a legrosszabbul fizetettek a mérnökök közül. Csak a sztárokat és azoknak a jobbkezeit fizetik jól.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.10.11. 20:23:31

@pizo: Milyen nyelveken tudsz? Nézz szét netes munkák között, elég sok helyen keresnek fordítót különféle projektekre. A szabadúszóknak kitalált oDesk és Elance is teli van fordítói melókkal. A blogomban az ilyen lehetőségekről és a távmunkáról írok.

Elance leírás:
onlinetavmunka.blog.hu/2011/05/21/elance_a_szabaduszok_fellegvara
oDesk leírás:
onlinetavmunka.blog.hu/2011/12/29/az_odesk_munkakozvetito

Void Bunkoid 2012.10.12. 07:31:01

@Fyall - Separate or superstate!: ezt bizony jól mondtad, főleg a legutolsó mondatoddal találtál oda nagyon. Én is mondtam mindig, hogy aki itthon alapjáraton vesztes, az igazából külföldön is az marad - erre próbáltam célozni a pakikkalalvó tényleg nagyon alapmelókat végzőkkel, hogy - legalábbis szerintem - amit ők a "megcsináltam"-érzésként fogják fel, hogy hú, annyit keres odakint, mint egy orvos itthon, attól még azzal a keresettel EGYEDÜL élve, illetve egyedül vagy másodmagával fenntartva egy albit vagy akár saját ingatlant - bőven nyomorogna az ígéretföldja Albionban is.

Ugyanazokkal a kompromisszumokkal, amikre hajlandó odakint, meg igazából a szarnak tartott itthoni fizetéséből is pont úgy kijönne (lásd a kétzacskó ropis kéthavonkénti buli :)).
süti beállítások módosítása