aug
15

A poszt első felében már megismerkedtünk a málnalevéllel,a cickafarkkal és a citromfűvel,most nézzünk pár újabb gyógynövényt!

A kakukkfű

kakukkfu01.jpg

A kakukkfű ismert fűszernövény,mely a szabadban is burjánzik a réteken. Jellegzetes,fűszeres illata azonnal kiszúrható,így könnyen meg lehet találni a mezőkön. Fűszerként és gyógynövényként is alkalmazhatjuk leveleit,szárítva. Teába főzve illóolajai miatt különösen alkalmas gyulladásos megbetegedések kezelésére,torokfájásra és megfázásra. Erős antibakteriális hatása van! Ülőfürdőbe szórva egy marékkal a szárított növényből alkalmas reuma és hát/derékfájás enyhítésére.

A nagy csalán

okoriegeszsegcsalan_kOfx1260103555.jpg

A nagy csalánt mindenki ismeri és bosszúsak is leszünk ha eme növénnyel konfrontálódunk. Viszont mivel az érintett területen vérbőséget okoz reuma ellen tökéletes! Zsenge leveleit szárítva teát készíthetünk belőle. A főzet vesebajokra és pattanások elmulasztására alkalmas,vértisztító hatása miatt.

A lándzsás utifű

landszas1.jpg

Szinte mindenhol,városban,réten,árokszélen  fellelhető gyógynövény,melyet már a vikingek is használtak. A patikában kapható belőle készült szirup,de szárított leveléből magunk is könnyen készíthetünk teát. A főzet megfázás esetén hurutoldó így segíti a gyógyulást. Ha kirándulunk és bogárcsípést szenvedtünk el,egy picit rágjunk meg egyet a növény leveléből,és tegyük a csípésre,azonnal frissítő,nyugtató hatású. A vikingek ugyan ezt a módszert alkalmazták nyílt sebek gyógyítására,így ezt is ajánlom,de csak óvatosan,tiszta levelekből! Így vérzéscsillapító,nyugtató hatású.

A bejegyzés trackback címe:

https://justalady.blog.hu/api/trackback/id/tr124713594

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DonJak 2012.12.17. 23:50:45

De jó! Ezekről nem is tudtam! Azt tegyük hozzá, hogy én más megoldást választottam a derékfájásra...

Sophie87 2012.12.21. 15:59:43

Szia DonJak! Megkérdezhetem, hogy te milyen megoldást választottál? Én abszolút a természetesség híve vagyok, és most kutatgatok, hogy hogyan tudom kikerülni a gyógyszereket mindenféle nyavajára... Nagyon hasznos a cikk amúgy!

ordinary lady 2012.12.21. 18:27:46

Köszönöm!
Én nagyon sok mindenre használok gyógynövényeket, és hatásosak az esetek 95%-ban. Egy kedves barátnőm magas vérnyomását kezelem épp,sikerrel, gyógyteával. :)
Úgyhogy ne add fel, szinte mindenre van megfelelő gyógynövény!

Bayarmaa 2012.12.23. 16:24:54

Izomhúzódásra van valami tipped? Én a hővel csillapítottam a fájdalmat, nagyméretű hőtapaszokkal!

ordinary lady 2012.12.23. 21:10:32

A hő is nagyon jó természetes gyógyszer, de tudom ajánlani a fekete nadálytő krémet. Ilyenkor frissen ugyan nem lehet a növényt kapni,de a gyógyszertárban van belőle készült krém. Én sokat szenvedtem egy időben a derekammal, és szinte semelyik gyógyszer/krém nem hatott amit az orvos felírt. Nem vagyunk egyformák,de nekem a fekete nadálytő krém bejött, úgyhogy nagyon szívesen ajánlom! :)

Bayarmaa 2012.12.25. 13:22:41

Én a krémekkel mindig hadilábon álltam, bevallom! Szerencsére nem fájok már sehol, de legközelebb mindenképp megfontolom ezt a fekete nadálytövet, mert a húgomék gyerekének is bevált! Kellemes ünnepeket! :)

ordinary lady 2012.12.31. 14:27:23

:) Ennek örülök! :) Boldog új évet kívánok mindenkinek! :)

Bayarmaa 2013.01.26. 18:00:14

@DonJak: Igen, thermacare ! Nagyon jóó :)
süti beállítások módosítása